10 وبسایتی که واکنشگرا نیستند (و احتمالا باید باشند!)
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 224
نویسنده : طراح

تیتر این مطلب از پایه درست است. این وبسایتها واکنشگرا نیستند. اینکه باید بشوند یا خیر مطلب دیگری است که باید در مناظرات مطرح کرد. شما هم نظر خودتان را در ارتباط با این موضوع مطرح کنید.
جوانب مثبت و منفی طراحی واکنشگرا مربوط به هر کدام از این سایت ها و استراتژی های خاص خودشان می باشد.

نظر شما در مورد لیستی که در ادامه می آید چیست؟

کمپانی بزرگ اپل (Apple)

از همین ابتدا تعجب نکنید چراکه سایتهایی هم رده و بزرگتر از اپل هم هستند که طراحیشان واکنشگرا نیست. اپل یک سایت واکنشگرا و یا حتا یک موبایل سایت ندارد. می پرسید پس چه دارد؟ البته، اپل از یک اپلیکیشن استفاده می کند.

Apple Res

آمازون (Amazon)
آمازون، احتمالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی در جهان سایت واکنشگرایی ندارد اما از یک طراحی اختصاصی برای دستگاه های موبایل استفاده می کند. شما صفحه اصلی سایت را وقتی با دستگاه موبایلتان باز می کنید می بینید که تصاویر و متون تا یک نقطۀ مشخص تغییر سایز می دهند و اگر پنجره اصلی را کوچک کنید جابجایی بین نقاط مختلف سایت را خواهید دید.
ناگفته نماند که آمازون یک اپلیکیشن بسیار موثر را به کار گرفته که 30 درصد تراکنش های سایت از طریق همین اپلیکیشن انجام می شوند. اینجاست که باید گفت همۀ سایت ها نه تنها نیاز به واکنشگرا بودن ندارند، حتا برایشان ممکن است سودمند هم نباشد (و همین جا اعلام می کنیم که ممکن است تیتر این مطلب کمی با زیاده روی نوشته شده باشد!)

Amazon App1Amazon App2

سرویس جهانی بی بی سی (BBC)
سلسله سایت‏های بی بی سی تجربۀ طراحی واکنشگرا را با راهنماهای چند رسانه ای WWI داشته اند. انتظار می رود که بخش بیشتری از این سایت ها در طول زمان به واکنشگرایی روی آورند.
اما وبسایت اصلی شرکت هم جالب آنکه به طور کامل واکنشگرا نیست و دقیقا مثل همان آمازون یک حالت پیچیده و بزرگ دارد. البته بی بی سی هم تعداد زیادی اپلیکیشن نظیر iPlayer و BBC News دارد.

BBC APP1BBC APP2

هافینگتن پست (Huffington Post)
برای ناشران، یک سایت واکنشگرا بسیار یاری رسان و چشم گیر است و از این رو لطف گوگل هم در صفحات نتایج شاملش می گردد. هافینگتن پست هم از یک اپلیکیشن و یک موبایل سایت استفاده می کند. (تصویر زیر)

Huff APP

والمارت آمریکا (Wallmart USA)
والمارت کانادا طراحی واکنشگرای خود را در نوامبر 2013 پرده برداری کرد و رشد 20 درصدی بازدید کننده اش از سایر دستگاه ها را دید.
والمارت آمریکا نیز یک اپلیکیشن دارد (که یک فروشگاه داخلی را نیز در خود دارد) و همچنین یک موبایل سایت اما هنوز واکنشگرا نشده است.
شبیه آمازون، شاید والمارت هم چیزی شبیه به آمازون است که تنها یک خرده فروشی است اما یک خرده فروشی که از یک سایت قدرتمند بهره می برد و نیازی نمی بیند تازه طراحی خود را واکنشگرا کند.
تصویری از موبایل سایت والمارت آمریکا:

Walmart USA

تصویری از طراحی واکنشگرای والمارت کانادا:

WalmartCA

بخش خبری سایت یاهو (Yahoo News)
به نظر می رسد که یاهونیوز پاسخگوی کسانی است که میخواهند از دستگاهی به غیر از پی سی یا لپ تاپ بدان دسترسی پیدا کنند. زمانیکه ما مرورگر را تغییر سایز دادیم، تغییری در صفحۀ اصلی ظاهر نشد، اما وقتی که همین کار را بر روی یک دستگاه موبایل هوشمند تست کردیم یک تغییر حالت بسیار خوب بدون اینکه URL اصلی تغییر کند را شاهد بودیم. این نوع طراحی نیازمند یک کدنویسی طولانی است که بیشتر از یک طراحی به صورت واکنشگرا وقت می گیرد و در عین حال امکان دارد در موبایل هایی با اسکرین های تو رفته با خطای نمایش صحیح مواجه شویم.

Yahoo!NewsApp

تارنمای علی بابا (Alibaba)
کشور چین یکی از کشورهاییست که بسیار به دستگاه های موبایل وابستگی دارد اما علی بابا سایت واکنشگرا ندارد. البته؛ این سایت هم استراتژی آمازون را پیش گرفته است. یک سایت موبایل دارد که به صورت گسترده از کاربران برای دانلود اپلیکیشن خود درخواست می فرستد.

AlibabaAPP1AlibabaAPP2

سرویس اشتراک گذاری ویدیوی یوتیوب (Youtube)
سایت های گوگل تماما واکنشگرا هستند به غیر یوتیوب. سایتی که پهنای باند بی شماری در اختیار کاربر قرار می دهد و حجم زیادی از ویدیو را در طول شبانه روز پذیراست. البته این شما را شگفت زده نمی کند! البته؛ یوتیوب اپلیکیشن مخصوص به خود را برای ارائه به کاربران دارد که هم اکنون با بیشتر نسخه های اندروید سازگار است.

YouTubeApp






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: